divendres, 25 de novembre del 2016

La màgia de la innocència



Óscar Sotillos no escriu, fa màgia. De la bona. Amb paraules, amb imatges, amb la veu, amb objectes. Fa volar coses. Sincronitza ocells perquè sobrevolin un pati i cantin mentre recita un poema, pixela ulls, ancora llunes, fa aparèixer contes màgics. No és broma: ho són.

No hi ha cap truc en Medianoche en el campanario. Tot el que passa en aquest llibre és de veritat. Jo, després de llegir la història, reconec que he obert la finestra a mitjanit per fer les meves comprovacions acústiques, que he après algunes lletres més de l’alfabet secret dels ocells i m’he fet petita i gran i m’he tornat a fer petita per poder arribar a la clau i després passar per la porta diminuta d’aquest poble de rellotgers mags i rellotges cor que toquen sempre una campanada més. T’has de llegir el conte per entrar en la tretzena hora, que és de debò que existeix. I no, no hi ha cap truc ni capa ni barret: parla sobre el poder màgic de la innocència.

“−¿Y qué? Aquí hay un misterio que ni siquiera el relojero puede descubrir, ¿y eso te parece poco? En todo caso, si supieras el secreto, ¿sería más o menos mágico que el campanario marcara trece horas?
−En realidad el misterio es que solo las escuchan las personas que no han perdido la inocencia.”

Elia-Alícia posseeix la clau del temps, i també la de l’altre temps; Elia-Pan, la que vola, la que no vol créixer. Només ella és capaç de fer reviure el rellotge de cucut que porta tants anys aturat. Com el cor d’Ezequiel, el rellotger, que necessita de la innocència per descobrir el seu gran secret.

Màgia de la bona.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada