dimarts, 19 de febrer del 2013

El bucle

L’home del sac era una persiana mallorquina que feia reflexos d’esquelet a la meva habitació. No m’atrevia a obrir els ulls perquè el fantasma era al balcó i, si el mirava, l’ajudaria a entrar i ja mai més marxaria de casa. Cada cotxe que passava pel carrer l’il·luminava i omplia el meu malson de gats salvatges i cases deshabitades.

Sabia que en una d’aquelles cases havia viscut jo feia molts i molts anys. Però no recordava en quina d’elles ni quan. En el meu cervell només podia veure clarament la imatge exterior d’una finestra semitancada que permetia endevinar el reflex d’una espelma a l’interior de l’estança. I el crit. Sempre el mateix crit. I, per fi, la finestra semioberta.

On havia après que no havia d’obrir els ulls? Qui m’havia alertat del perill de conviure amb aquella presència? Per què recordava amb tanta nitidesa la llum de l’habitació i el crit? Potser aquell malson era un vell reflex i jo només era la intrusa d’algun somni meu que feia molts anys havia aconseguit traspassar la persiana mallorquina.

4 comentaris:

  1. I el crit? va traspassar també la persiana? va espantar a l'home del sac fent-li caure?
    Em sembla que el sento sortir des del bucle...

    ResponElimina
  2. Ni idea. Quan sóc a dins el sento a fora i quan sóc a fora el sento a dins. És el que tenen els bucles (i la meva desorientació natural)

    ResponElimina
  3. Les torres de la Sagrada Família eren els dits gegants d'una mà soterrada. A la nit et vaig veure en una d'aquelles torres-dit, il·luminada amb espelmes, escrivint signes en en un llibre groc. Ahir vaig ser el vent que et cridava.
    Blackwind

    ResponElimina