dimarts, 1 de març del 2016

Vanitas

De sobte, es va obrir la porta
i el vanitós va entrar com un fum
pel carril Ell, seguint la ruta precisa.

Mirant-me als ulls, em va dir:
“Com canvien les coses, oi?”

Li penjava un arc de fulles
de la galta, preludi de vent.

Jo me’l vaig mirar de dalt a dalt,
sense interès, fent balanç del to,
capgirant l’hemisferi dret
del que resta del meu cervell
en aquests casos.

En versió pobre, li vaig contestar:
“a la curta o a la llarga,
les coses sempre canvien”,
que era com no dir res
o no haver de pronunciar
la paraula vanitat, de va.

Mirant-me de baix a baix,
amb complaença divina,
va somriure.

Les fulles s’ondulaven,
gairebé imperceptiblement,
com aletes de peix d’aquari
a l’altra banda del vidre.





2 comentaris:

  1. "-Qu'est-ce que signifie admirer?
    -Admirer signifie reconnaître que je suis l'homme le plus beau, le mieux habillé, le plus riche et le plus intelligent de la planète.
    -Mais tu es seul sur ta planète!"
    Blackxupéry

    ResponElimina
  2. L'univers està ple de personatges malaltissos que es creuen déus sense fronteres i habiten en planetes uniplaça. Grans no-prínceps.

    ResponElimina